מה זה בדיוק קידום אתרים?

מדריך קצר ובסיסי שיעשה לכם סדר בראש, על מה זה בדיוק קידום אתרים.

האינטרנט הפך זה מכבר לאמצעי העיקרי בו אנשים רוכשים מוצרים, שירותים וידע או לפחות עורכים את סקר השוק הראשוני. אתר האינטרנט הוא שלוחה של העסק שלכם, הדרך המהירה להגיע אל עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים ברחבי העולם ולהציג בפניהם את מה שיש לכם למכור, גם אם אתם מוכרים מנורות במבוק ומתגוררים במצפה בגליל.

אבל בכדי שלקוחות פוטנציאליים ייחשפו אליכם אתם צריכים להתחרות בעסקים שדומים לכם ומנסים למכור בדיוק אותו הדבר לאותו פלח שוק. בנקודה זו נכנס תחום שנקרא קידום אתרים שעיקרו עשיית פעולות מסוימות בעזרתן האתר שלכם יקדים את האתר המתחרה ויקבל חשיפה רבה יותר ללקוחות.

קידום אתרים הוא שם כולל לפעולות שונות שנעשות שמטרתן להעלות את מיקומו של אתר מסויים בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש ו / או להביא לחשיפת האתר לכמות מירבית של לקוחות פוטנציאליים באמצעים שונים.

ישנן מספר שיטות בהן ניתן לקדם אתר.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני מתמקד בקידום מיקומו של האתר במנוע החיפוש כאשר מחפשים מילת מפתח ספציפית. כמובן שפעולת הקידום החשובה ביותר היא מציאת אותה מילה מפתח או ביטוי מפתח שהוא אופטימאלי – תחרותיות קטנה יחסית לעומת היקף חיפוש גבוה. כיום התחרות גבוהה מאוד ברוב התחומים, כך שמציאת ביטויי המפתח הנכון הוא קריטי.

מנוע החיפוש הנפוץ ביותר כיום הוא גוגל ולכן קידום אתרים אורגני הוא למעשה קידום בגוגל. כמובן שישנם מנועי חיפוש אחרים כגון Yahoo, Bing. למנועי החיפוש ישנם רובוטים, עכבישים, שסורקים את רחבי הרשת ומאנדקסים דפי אינרטנט.

קידום אורגני מתייחס לפרמטרים רבים, כגון: קוד תקני ועמוד קל משקל שנטען במהירות, היררכיית אתר טובה, טיב הקישורים הפנימיים, ובעיקר תוכן אתר רלוונטי לתחום העיסוק עם מידת רוויה נכונה של ביטויי המפתח.

אחד האספקטים החשובים בקידום אתרים אורגני הוא קישורים נכנסים אל האתר. קישורים נכנסים הם קישורים שמופיעים באתרים אחרים שלחיצה עליהם מובילה אל האתר שלכם. ככל שיש יותר קישורים נכנסים כך מנוע החיפוש נותן לאתר שלכם חשיבות גבוהה יותר ומכאן מיקום גבוה יותר בחיפושים.

קישורים נכנסים אפשר להשיג ממנועי החיפוש עצמם, מאינדקסים כללים או אינדקסים ייעודיים לנושא (גם פורטלים), מאתרים של רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, בלוגים, פורומים וכמובן – ומאתרים אחרים,כקישור חד כיווני או באמצעות חלפת קישורים הדדית. כמובן שלא כל הקישורים הנכנסים הם טובים במידה שווה בעיני מנועי החיפוש. גם דרך הקישור עצמה היא חשובה. יש אפילו קישורים שיכולים להזיק לכם משום שמגיעים מאתרים "לא טובים". ולכן חשוב לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי.

 

קידום אתרים ממומן

אם בקידום אורגני הפעולות נעשות על קוד האתר והתוכן, ללא תשלום (מלבד למקדם האתר..), הרי שבקידום ממומן רוכשים מודעות פירסום בכסף.
ישנן כמה שיטות תשלום בקידום ממומן, אבל הנפוצה ביותר היא שיטת התשלום לפי קליק (PPC – pay per click) – בעל האתר משלם על כל לחיצה שמביאה גולש אל האתר שלו. שיטות תשלום אחרות כוללות תשלום לפי חשיפה או תשלום לפרק זמן מוגדר בו נרכשה מודעת הפירסום.
לרוב, ובעיקר באתרים חדשים, מומלץ להתשמש בקידום ממומן במקביל לקידום האורגני, בכדי להביא את החשיפה הפוטנציאלית למקסימום.

 

קידום ברשתות חברתיות

אמנם גוגל הוא המקום הראשון בו חשוב לקדם את האתר, אבל השימוש הרב ברשתות החברתיות מאפשר קידום אורגני מעולה גם דרכם. כיום לא ניתן להתעלם מפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין.

לכל אחת מהפלטפורמות יש את הכלים המייחדים אותה, שימוש בסוגים שונים של תוכן, עם דגש על תמונות, טקסטים קצרים, פוסטים או סרטונים.